søndag den 28. september 2008

Efterårstur: Fra Kongens Bro til Ans

Sammen Lars Mathiesen, Peter Fischer, Lasse Elmgren og Morten. I det smukkeste efterårsvejr blev pontonbådene søsat ved Kongens Bro. Klargøring og snak om både og udstyr inden vi lader os drive med strømmen ned af Gudenåen.
Peter Fischer har fået søsat og i gang med fiskeriet. Nedstrøms broen tog en vægtig gedde fat i min flue. Men desværre var gedden ikke kroget korrekt, og en stor hvirvel, var det sidste jeg så til fisken.
Lars Mathissen med dagens første
Lasse Elmgren har godt fat i gedden og så er det let at frigøre fluen!
Frokost" Peter Ficher serverede hardware for gedderne, dog uden den helt store succes.
Gedderne holdes oftest til i det rolige vand tæt under land


Denne gedde, som Morten fangede vil vi let kunne kende igen!
Lasse Elmgren med dagens største gedde
Lasse og Morten sejlede en lille omvej omrkring Ans Broen inden de opdagede at vi andre var gået iland ved P-Pladsen. Jo, det er sundt at ro.

At det skulle blive en dag hvor jeg missede seks gedder, hvilket er meget usædvanligt, havde jeg på forhånd ingen anelse om. Ellers var der gedder til alle og det lykkes mig da også at lande og genudsætte syv gedder på mellem 1 og 4 kilo.

Ingen kommentarer: